Daar heb je Flipper.

7 januari 2016 - Melaka, Maleisië

Vanmorgen vroeg om 7.15 even gebeld met de de touroperator van de zeiltocht om te horen of het wel doorgaat .het weer ziet er niet zo geweldig uit ,bewolkt en een stevig windje ,maar gelukkig gaat het door vandaag.Snel nog even een ontbijtje gescoord en dan op weg naar Pier 5 wat zo'n 5 minuten lopen is .onderweg nog even wat factor 30 gekocht want inmiddels piept het zonnetje erdoor en dan gaat het gelijk hard hier .we gaan aan boord van een catemaran met nog 22 gasten en een crew bestaande uit een vrouwelijke kapitein haar vader als stuurman en een matrozen meisje.na dat we eerst onze personaliahebben ingevuld inclusief alle kwalen en zwemcapaciteiten in open zee vertrekken nadat ook nog even de zwemvesten zijn uitgelegd. Het eerste stuk moteren we de haven uit in een gebied vol met de prachtigste eilanden.nog even een paar gasten oppikken in een ander dorp en dan op zoek naar Flippers.na een klein uurtje kruisen worden er dolfijnen gezien door  andere boten die dat gelijk aan iedereen doorgeven . Gelijk er naartoe en jawel 3 Flippers die om de boten cirkelen.aan boord hebben de liefhebbers de snorkelspullen en zwemvliezen al aan dus de hele meute kan gelijk het water in.even later liggen er dan ook zo'n 40 man/vrouw van de diverse boten tussen de dolfijntjes te spartelen die het blijkbaar wel gezellig vinden al dat gedoe want ze blijven er steeds maar tussendoor zwemmen. Vanaf de boot is het een leuk gezicht dolfijntjes naar links zwemmers er acheraan en naar rechts gaat het hetzelfde. Na zo'n half uurtje moet iedereen het water uit want dan hebben de dolfijntjes lunchtijd en mogen ze niet gestoord worden.wij gaan dan een stukje verderop in een baai liggen waar de bemanning aan boord een BBQ bereidt. Ondertussen kan er naar de top van het eiland gewandeld worden wat een aardige klim is maar het uitzicht is dan ook heel mooi. De BBQ smaakt erg lekker mede door de zeelucht natuurlijk. Na het eten gaan de zeilen omhoog en kunnen we een mooi stukje zeilen tussen de eilanden door.ik vergeet nog te vermelden dat onze kapiteinse ? wel heel erg qua stem lijkt op de dame van de Specsavers reclame: sorry guys i am late " hetgeen toch wel vermakelijk is . Afijn zo tegen vieren meren we weer aan in Pahia na een mooi dagje.

1. Gerrie van Dorst:
    7 januari 2016
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Super dat zwemmen met dolfijnen. Veel reisplezier
    nog.
  2. Johan Schuurman:
    9 januari 2016
    Het is weer genieten van jullie reisverslag. De groeten uit kikkerland. Johan en Baukje.
  3. Edith:
    9 januari 2016
    Klinkt inderdaad als "een mooi dagje"!